Heb je besloten om wat Qualitiy Time met God te hebben? Geweldig! Zoek een rustig plekje en maak er jou moment met God van! Ik heb nog wel een leuk thema om over na te denken.

Inleiding

Wat denk je dat er gebeurt als je aan de hemelpoort komt? Zou er grafiek van je christelijk leven worden getoond om te kijken of je door mag? En dan maar hopen dat jouw gemiddelde maar hoog genoeg ligt. Ik hoop niet dat je dat idee hebt, in mijn optiek werkt het niet zo. Toch snap en herken ik de twijfel of God ons aanneemt heel goed.

Lezen: Johannes 10 : 22-30

De tekst die ik met je wil lezen komt uit het Johannes evangelie. Het is het vervolg op het bekende verhaal waar Jezus zichzelf metaforisch beschrijft als de goede herder. Jezus komt de tempel binnen en de vraag wordt helder gesteld: Bent u de Messias? Ja, Jezus is de beloofde Messias die de kudde zal redden, maar Hij wordt omringt door ongeloof. Het blijkt dat de Joden die om Jezus heen staan niet bij zijn kudde behoren. Wie horen wel bij zijn kudde? De schapen die luisteren naar Jezus’ stem.

Overdenking

Laat de tekst eens goed op je inwerken. Geloof jij dat Jezus de beloofde Messias is? Een schaap schikt zich gehoorzaam onder de leiding van de herder. Door Hem te volgen laat je zien dat je alles van Zijn liefde en zorg verwacht. Kan je jezelf in dit beeld vinden? Bedenk je eens, wat voor schaap zou je zijn? Misschien leuk om dat eens op papier te zetten.

Ik wil nog even concentreren op vers 28: “Ik geef ze eeuwig leven: ze zullen nooit verloren gaan en niemand zal ze uit mijn hand roven” (Joh. 10:28, NBV). Als je de conclusie hebt getrokken dat je de goede Herder wil volgen dan krijg je de garantie dat je veilig bent voor altijd!

Toepassing

We gaan weer even terug naar de gedachte van de hemelpoort. De goede Herder staat jou daar op te wachten. Hij zal zeggen: “Ja, dat is een schaap van mij! Ik had je toch beloofd dat niemand jou uit mijn hand zou kunnen roven?” Kan je leven vanuit die zekerheid? God laat jou niet los.

Bidden

Bedank God voor de belofte die Hij aan jou gedaan heeft. Het wonder dat jij tot Zijn kudde mag behoren. Als je daar over twijfelt vraag dan aan God of Hij je twijfel wil vervangen voor zekerheid. Jezus heeft een eeuwig thuis voor jou voorbereid, Hij wil jou bij zich hebben. Wat een vreugde.

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

© 2018 SiK | Studenten in Kringen.
Top
Follow us: