Heb je besloten om wat Quality Time met God te hebben? Geweldig! Zoek een rustig plekje en maak er jouw moment met God van! Ik heb nog wel een leuk thema om over na te denken.

Inleiding

Heb je soms wel eens het gevoel dat je geloofsleven een duwtje in de rug kan gebruiken? Ik merk bij mijzelf dat ik in mijn leven vaak in beslag wordt genomen door mijn agenda. Mijn geloofsleven krijgt bijna geen ruimte. Maar toch is in mijn hart een verlangen om Jezus te volgen, om in mijn leven volledig op God gericht te zijn.

Lezen: Galaten 5 : 13-26

De tekst die ik met je wil lezen komt uit de Galatenbrief. In de brief verteld Paulus dat de mensen uit Galaten echt vrij zijn dankzij de genade van God. Wij zijn vrij van het doen van de wet dankzij Christus en geloof daarin heeft een dusdanige uitwerking dat wij op Hem beginnen te lijken. Dat lijken op Jezus hoeven wij niet alleen te doen, wij worden geholpen door de Geest. Daar wil Paulus ons in aanmoedigen.

Overdenking

Neem deze tekst eens goed door en zet eens op een rijtje waaruit het leven door de Geest uit bestaat. Reflecteer hier eens op jouw eigen leven, is de vrucht van de Geest te herkennen in jou leven? Stel jezelf de vraag waar je verder in zou willen groeien. Misschien kan je wel een mooi doel stellen vanuit deze tekst.

Met name zou ik willen stil staan bij vers 25: “Wanneer de Geest ons leven leidt, laten we dan ook de richting volgen die de Geest ons wijst” (Gal. 5:25, NBV). Ik zou eigenlijk wel heel goed weten waar ik nog verder in zou kunnen groeien, wat de uitdagingen zijn. Eigenlijk vraagt deze tekst om vervolgens het lef te hebben om de daad bij het woord te voegen. Misschien weet je redelijk goed waaruit een leven gewijd aan God uit bestaat. Je weet de richting die God door Zijn Geest aan jou bekend maakt. Volg dan ook de richting die Hij jou wijst!

Toepassing

Dan even terug naar mijn eigen drukke situatie en een geloofsleven dat maar op een laag pitje staat. Ik wil juist aangevuurd worden door de Geest, zoals dat dan lekker christelijk klinkt. Mijn agenda laten beïnvloeden door mijn geloofsleven. Ik wil meer van u God! Geef mij de vrijmoedigheid om ook het lef te hebben om te doen wat ik verlang.

Herken jij het verlangen om met je leven Jezus te volgen niet? Misschien heb je geen idee hoe de Geest jou leven lijdt. Neem dan de tijd om dichter bij God te komen. De Bijbel verteld ook de verhalen van mensen die twijfelen en wachten, wees gerust.

Bidden

Wat heeft deze tekst jou verteld? Heeft het opgeroepen om ergens mee bezig te gaan in je leven? Heeft het misschien wel vragen opgeroepen? Ik wil je aanmoedigen om deze dingen in gebed te brengen bij God. Hij wil je helpen bij al jouw vragen en moeilijkheden. Bovendien, vraag om Zijn Geest om jouw hart te vervullen.

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

© 2018 SiK | Studenten in Kringen.
Top
Follow us: